سیستان و بلوچستان رتبه نخست ساماندهی معلمان کشور را کسب کرد

سه شنبه 12 آبان 1394
22:52
کاظمی
سیستان و بلوچستان رتبه نخست ساماندهی معلمان کشور را کسب کرد

اهدان- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت استاندار، این استان توانست رتبه نخست ساماندهی نیروی انسانی کشور در سالجاری را از آن خود کند.
[سیستان و بلوچستان رتبه نخست ساماندهی معلمان کشور را کسب کرد]

به گزارش ایرنا علیرضا نخعی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نقل و انتقال معلمان را یکی از دشوارترین اقدامات این نهاد برشمرد و افزود: برای رعایت عدالت و رضایتمندی حداکثری نیروها در استان امسال 14 اولویت برای نقل و انتقالات تعریف شده بود که در نتیجه با این برنامه ریزی نه تنها نیرو به نقاط مازاد استان اضافه نشد بلکه در نقاطی که نیروی اضافه وجود داشت از تعداد آنها کاسته شد.
وی ....

ادامه داد: سال گذشته در سیستان و بلوچستان هفت هزار تقاضای نقل و انتقال داشتیم که به دو هزار و 900 درخواست پاسخ مثبت داده شد یعنی با 41 درصد تقاضاها موافقت شد.
وی افزود: در سالجاری نیز شش هزار و 600 تقاضای نقل و انتقال از سوی معلمان استان ارائه شد که با اجرای شیوه جدید به سه هزار و 600 تقاضا یعنی 55 درصد آنها پاسخ مثبت داده شد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیشترین خرید خدمت آموزشی در کشور به این استان اختصاص دارد گفت: با توجه به پراکندگی استان و نیاز در رشته های مختلف آموزشی امسال حدود دو هزار نفر را در قالب خرید خدمت در اختیار مناطق مورد نیاز در استان قرار دادیم که برای افزایش سطح علمی این افراد نیز برگزاری دوره های ضمن خدمت مد نظر قرار گرفته است.
وی با قدرانی از تلاش های استاندار سیستان و بلوچستان در پروژه عدالت آموزشی استان گفت: حاصل این پروژه عقد تفاهمنامه ای بین استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و آموزش و پرورش استان بود که بر اساس آن 67 میلیارد تومان اعتبار برای شناسایی و جذب 96 هزار کودک بازمانده از تحصیل استان در طول دو سال اختصاص می یابد.
نخعی گفت: بیشترین تکرار پایه در استان به پایه اول ابتدایی اختصاص دارد که با بررسی های صورت گرفته 9 دلیل از جمله شرایط خاص استان از دو زبانه بودن و کاهش پوشش پیش دبستانی برای این علت مشخص شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت دوره پیش دبستانی در آشنایی کودکان استان با زبان فارسی و گسترش دامنه لغات آنان تلاش داریم در کنار هر مدرسه یک پیش دبستانی نیز وجود داشته باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان طرح سنجش کودکان بدو ورود به مدرسه را از طرح های مهم ذکر کرد و گفت: در سال تحصیلی 93-94 از مجموع 70 هزار و 378 دانش آموز شش ساله استان 60 درصد آنها یعنی 42 هزار و 779 نفر زیرپوشش قرار گرفتند که برای بهره مندی افراد بیشتر از این طرح نیازمند برنامه مختلف در استان هستیم.
وی آموزش معلمان را یکی از فاکتورهای موثر در جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان ذکر کرد و گفت: در این زمینه اقداماتی در این نهاد در دست اقدام است که در نوع خود جدید و نو است به طوری که معلمان با روشهای جدید و با استفاده از فناوری روز آموزش خواهند دید.
وی آموزش 19هزار معلم پایه ابتدایی استان را از طریق موبایل یکی از طرح های در دست اقدام این نهاد ذکر کرد و افزود: در قالب این طرح که برای نخستین بار در کشور در استان اجرا می شود معلمان دوره های آموزشی را از طریق تلفن همراه فرا می گیرند و پس از پایان دوره و موفقیت در آزمون موفق به دریافت گواهینامه ضمن خدمت خواهند شد.
وی افزود: این طرح به عنوان الگوی موفق به پیشنهاد مسئولان آموزشی کشور برای آموزش دو هزار نفر از معلمان خارج از کشور نیز مدنظر قرار گرفته است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از حذف 268 کلاس خشتی و گلی تا سال 96 در استان خبر داد و افزود: در طرح حذف مدارس خشتی و گلی کشور بیشترین سهم اعتبار از سرجمع اعتبارات ملی به این استان اختصاص پیدا کرده است.
علیرضا راشکی اظهار داشت: با توجه به همه اقدامات صورت گرفته در زمینه ساخت مدارس در سیستان و بلوچستان این مقدار ساخت با ورودی های به نظام آموزشی برابری می کند بنابراین با توجه به اجرای برنامه های مختلف آموزشی از جمله پذیرش افراد بازمانده از تحصیل، این بخش نیازمند توجه بیشتر است.
[ بازدید : 130 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
زهرا 1394/9/10 ساعت 8:26
سلام . خیلی جالب بود .
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
علوم اجتماعی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Sociology.avablog.ir است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]