تعیین ضوابط انتخاب معلم نمونه توسط آموزش و پرورش استان‌ها

سه شنبه 24 فروردين 1395
10:16
کاظمی

استان‌ها
دوشنبه، 23 فروردین 1395 11:14 | تعداد بازدید : 332 | print
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش کرد:
تعیین ضوابط انتخاب معلم نمونه توسط آموزش و پرورش استان‌ها
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه انتخاب معلمان نمونه به استان‌ها واگذار شد، گفت: ضوابط انتخاب معلم نمونه در هر استان تعیین می‌شود .

به گزارش اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش شهرتهران ، محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در خصوص نحوه انتخاب معلم نمونه در سال‌جاری اظهار داشت: هر سال بر اساس یک ضابطه کلی کشوری، معلم نمونه انتخاب می‌شد که امسال انتخاب معلم نمونه به استان‌ها تفویض شد .


وی با تأکید بر اینکه ضوابط انتخاب معلم نمونه در هر استان تعیین می‌شود، افزود : ادارات کل آموزش و پرورش هر استان، معلمان نمونه مناطق و استانی خود را معرفی می‌کنند و در نهایت نیز یکی از معلمان برگزیده استان به نمایندگی از معلمان برگزیده در برنامه کشوری هفته معلم حضور می‌یابد .

سلیمی جهرمی در پاسخ به این پرسش که «آیا با تغییر شاخص انتخاب معلمان نمونه به شکل استانی، عدالت رعایت می‌شود؟»، تصریح کرد: معلمان نمونه در هر استان با شاخص‌های یکسان انتخاب می‌شوند و معلمان هیچ استانی با استان دیگر مقایسه نمی‌شوند بنابراین در سطح استان، معلمان نمونه بر اساس شاخص‌های استانی انتخاب می‌شوند .

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری، یک دستورالعمل تحت عنوان برنامه‌ریزی بزرگداشت مقام معلم ابلاغ کردیم و دستورالعمل اجرایی ندادیم؛ این در حالیست که در سال‌های پیش دستورالعملی تحت عنوان انتخاب معلم نمونه به استان‌ها ابلاغ می‌شد که یک‌سری ضوابط مشخص کلیشه‌ای در آن پیش‌بینی شده بود که عموماً جنبه‌های کمی داشت و به جنبه‌های کیفی حرفه‌ معلمی کمتر توجه داشت و علت آن هم همین تمرکز و کلان نگری‌‌اش بود .

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: عدالتی که باید حفظ شود در کار کیفی با ابزار و سنجش‌هایی که ما داریم، اتفاق نمی‌افتد و خود به خود به سمت یک‌سری شاخص‌های کمی عینی تمایل پیدا کرده بودند؛ ضمن اینکه شاخص‌های دقیقی نیز برای انتخاب معلم شایسته بر اساس سند تحول آموزش و پرورش نبودند .

وی اضافه کرد: امسال با پیشنهاد استان‌ها، کار را به آنها واگذار کردیم که در سطح مدارس، مناطق و استان بر اساس شاخص‌های خودشان و روش‌هایی که در سطح استان‌ می‌توانند طراحی کنند، معلمانی را به عنوان نمونه‌های معلمان برتر به جامعه معرفی کنند .

سلیمی جهرمی با بیان اینکه اعتباراتی را به استان‌ها ارسال کردیم، افزود: مبنای کار را بیشتر بر مبنای جلب مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های استانی قرار دادیم و نکته مهم این است که چون بر اساس سند تحول داریم حرکت‌هایی می‌کنیم و تأکید بر اعتلای فرهنگ عمومی بر تکریم معلم است، این موضوع باید تبدیل به برنامه‌های مدرسه‌ای و منطقه‌ای شود و بتوانیم فرهنگ عمومی را در تحکیم مقام معلم بسیج کنیم و جامعه، اولیا و دانش‌اموزان وارد صحنه شوند و از معلمان تقدیر و تجلیل کنند .

وی ادامه داد: در این شرایط از بُعد مادی خارج شده و در ابعاد معنوی و کیفی ورود پیدا می‌کنیم و سیاست‌ها و برنامه‌هایی را ابلاغ کردیم که بر گرفته از سند تحول است و بر اساس این چارچوب، برنامه‌های وسیعی را اجرا می‌کنند .


[ بازدید : 198 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
علوم اجتماعی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Sociology.avablog.ir است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]