شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

Sociology.avablog.ir

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

زمان برگزاری امتحانات خردادماه دانش آموزان تغییر کرد

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان و تمهيد محيط و فضای مناسب برای دانش‌آموزان روزه‌دار در ايام امتحانات اظهار داشت: امتحانات نیم سال دوم سال تحصیلی 95-94 به ویژه در دوره متوسطه با ماه رمضان تقارن دارد، بنابراین در تلاش هستیم دانش آموزان به خصوص دانش آموزان متوسطه که مکلف به روزه داری هستند، شرایط مناسبی در ایام امتحانات داشته باشند.


وی ادامه داد: فراهم کردن محیطی مناسب برای دانش آموزان و برگزاری امتحانات در ساعتی از روز که زحمت کمتری برای دانش آموزان داشته باشد، از جمله فعالیت های ما برای برگزاری امتحانات است.

ثقفي بر اين اساس اعلام نمود: برنامه امتحانات نهايي سال سوم متوسطه روزانه، بزرگسالان و داوطلبان آزاد در رشته هاي شاخه نظری در نوبت امتحانی خرداد ماه سال تحصيلی95-94 از روز شنبه مورخ 95/02/25 آغاز و در روز سه شنبه 95/03/18 به اتمام می رسد.

تعیین ضوابط انتخاب معلم نمونه توسط آموزش و پرورش استان‌ها

استان‌ها
دوشنبه، 23 فروردین 1395 11:14 | تعداد بازدید : 332 | print
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش کرد:
تعیین ضوابط انتخاب معلم نمونه توسط آموزش و پرورش استان‌ها
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه انتخاب معلمان نمونه به استان‌ها واگذار شد، گفت: ضوابط انتخاب معلم نمونه در هر استان تعیین می‌شود .

به گزارش اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش شهرتهران ، محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در خصوص نحوه انتخاب معلم نمونه در سال‌جاری اظهار داشت: هر سال بر اساس یک ضابطه کلی کشوری، معلم نمونه انتخاب می‌شد که امسال انتخاب معلم نمونه به استان‌ها تفویض شد .


وی با تأکید بر اینکه ضوابط انتخاب معلم نمونه در هر استان تعیین می‌شود، افزود : ادارات کل آموزش و پرورش هر استان، معلمان نمونه مناطق و استانی خود را معرفی می‌کنند و در نهایت نیز یکی از معلمان برگزیده استان به نمایندگی از معلمان برگزیده در برنامه کشوری هفته معلم حضور می‌یابد .

سلیمی جهرمی در پاسخ به این پرسش که «آیا با تغییر شاخص انتخاب معلمان نمونه به شکل استانی، عدالت رعایت می‌شود؟»، تصریح کرد: معلمان نمونه در هر استان با شاخص‌های یکسان انتخاب می‌شوند و معلمان هیچ استانی با استان دیگر مقایسه نمی‌شوند بنابراین در سطح استان، معلمان نمونه بر اساس شاخص‌های استانی انتخاب می‌شوند .

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری، یک دستورالعمل تحت عنوان برنامه‌ریزی بزرگداشت مقام معلم ابلاغ کردیم و دستورالعمل اجرایی ندادیم؛ این در حالیست که در سال‌های پیش دستورالعملی تحت عنوان انتخاب معلم نمونه به استان‌ها ابلاغ می‌شد که یک‌سری ضوابط مشخص کلیشه‌ای در آن پیش‌بینی شده بود که عموماً جنبه‌های کمی داشت و به جنبه‌های کیفی حرفه‌ معلمی کمتر توجه داشت و علت آن هم همین تمرکز و کلان نگری‌‌اش بود .

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: عدالتی که باید حفظ شود در کار کیفی با ابزار و سنجش‌هایی که ما داریم، اتفاق نمی‌افتد و خود به خود به سمت یک‌سری شاخص‌های کمی عینی تمایل پیدا کرده بودند؛ ضمن اینکه شاخص‌های دقیقی نیز برای انتخاب معلم شایسته بر اساس سند تحول آموزش و پرورش نبودند .

وی اضافه کرد: امسال با پیشنهاد استان‌ها، کار را به آنها واگذار کردیم که در سطح مدارس، مناطق و استان بر اساس شاخص‌های خودشان و روش‌هایی که در سطح استان‌ می‌توانند طراحی کنند، معلمانی را به عنوان نمونه‌های معلمان برتر به جامعه معرفی کنند .

سلیمی جهرمی با بیان اینکه اعتباراتی را به استان‌ها ارسال کردیم، افزود: مبنای کار را بیشتر بر مبنای جلب مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های استانی قرار دادیم و نکته مهم این است که چون بر اساس سند تحول داریم حرکت‌هایی می‌کنیم و تأکید بر اعتلای فرهنگ عمومی بر تکریم معلم است، این موضوع باید تبدیل به برنامه‌های مدرسه‌ای و منطقه‌ای شود و بتوانیم فرهنگ عمومی را در تحکیم مقام معلم بسیج کنیم و جامعه، اولیا و دانش‌اموزان وارد صحنه شوند و از معلمان تقدیر و تجلیل کنند .

وی ادامه داد: در این شرایط از بُعد مادی خارج شده و در ابعاد معنوی و کیفی ورود پیدا می‌کنیم و سیاست‌ها و برنامه‌هایی را ابلاغ کردیم که بر گرفته از سند تحول است و بر اساس این چارچوب، برنامه‌های وسیعی را اجرا می‌کنند .

بانک سولات

بسمه تعالی تاریخ امتحان:

دبیرستان:

نام درس: نام ونام خاوادگی: آموزش وپرورش ناحیه 2 نام دبیر: زمان امتحان:

سوالات هرکه باکتاب آرامش یابدهیچ آرامشی راازدست نداده است. حضرت علی (ع)

ردیف

در عبارات زیر موارد صحیح وغلط را مشخص کنید

در علوم اجتماعی ظرفیت داوری درباره ی هنجارها وارزش های رفتاری خود و دیگران وجود دارد 25.

جامعه شناسی تنها می تواند پدیده های اجتماعی رادر سطح خرد مورد بررسی قرار دهد25.

هرجامعه طی نسل های مختلف ، با انتقال فرهنگ خود به باز تولید خویش می پردازد 25.

درکنش های اجتماعی کنش گران می توانند نسبت به دیگران و جایگاه و نقش آنان بی توجه باشند 25.

الف

1

2

3

4

جاهای خالی رابا عبارت مناسب تکمیل کنید.

ب

دانش آموزی کتاب درسی خودرا به درستی مطااالعه می کند، یادگرفتن درس ها، پیامدها........

فعالیت او وپاسخ دادن به پرسش های امتحانی پیامد.........کنش اوست .1نمره

5

علوم اجتماعی با......امکان همدلی و همراهی با دیگران را پدید می آورد 5. نمره

6

متفکران مسلمان علوم عملی را به سه بخش..... تدبیرمنزل و علم جامعه تقسیم می کردند 5.نمره

7

به سوالات زیر پاسخ کوتاه بدهید.

ج

لایه های عمیق بنیادین جهان اجتماعی را تعریف کنید5. نمره

8

یک قانون فلسفی راکه نسبت به همه ی موجودات صادق باشد رانام ببرید 5. نمره

9

چرا به علوم طبیعی ،علوم ابزاری می گویند1 نمره

10

نخستین پدیده ی اجتماعی چه نام دارد .5. نمره

11

دوپدیده اعتبار را نام ببرید. 5/0

12

موارد زیر را در ارتباط با کدام یک از انواع جامعه شناسی(پوزیتویستی ،تفهمی،انتقادی)

می باشد

د

در قرن نوزدهم دراثر غلبه ی حس گرایی به شناخت حسی و تجربی به وجود آمد.(.......)

13

ماکس وبر آلمانی بنیان گذار این نوع از جامعه شناسی است . (...........)

14

نظام اجتماعی را با موجودات زنده مقایسه کرده جدول زیر را تکمیل کنید. 2 نمره

شباهت ها تفاوتها

1- 1-

2- 2-

15

جایگاه هریک از پدیده های اجتماعی را بروی پیوستار خرد کلان ذهنی عینی تعیین کنید.

ارمان ها و ارزش ها کنش های اجتماعی افراد- ساختمان اداری 1.5 نمره

خرد--------------کلان عینی--------------ذهنی

16

سوالات تشریحی

ز

پیامدهای سحر خیزی یا ورزش صبگاهی را تحلیل کنید . 1.5 نمره

17

باتوجه به فواید متفاوتی که علوم طبیعی و انسانی دارند ،به نظر شما اهمیت کدام دسته از علوم پیش تر است .1.5 نمره

18

نظام اجتماعی کلان درچه صورتی انسجام و درچه صورت ناسازگار خواهد شد . 1.5 نمره

19

موضوع و روش جامعه شناسی تفهمی را بنویسید. 1 نمره

20

نماد را تعریف کنید و بنویسید تغیر نمادها تا چه زمانی موجب تحول و تغیر جهان اجتماعی

نمی شود 1.5 نمره

21

چرا فارابی علم اجتماعی را علم تدبیر مدرن نامید . 1.5 نمره

22

موضوع علوم انسانی و علوم اجتماعی را با یکدیگر مقایسه کنید . 1 نمره

23

بانک سولات

اداره کل آموزش پرورش شهرستان زاهدان

اداره آموزش وپرورش منطقه 2

ش صندلی: نام واحدآموزشی:دبیرستان فرهگ نوبت امتحانی:دی ماه 94

نام و نام خانوادگی: رشته: ادبیات وعلوم انسانی

سوال امتحان درس:جامعه شناسی 2 نام دبیر:کاظمی سال تحصیلی:95-94

سوالات صفحه ی 1

الف)عبارات صحیح و غلط را مشخص کنید.(هرکدام25.)

1 هرنهاداجتماعی دارای یک ساختار درونی است وهمه ی آنها دریک ساختار بزرگ تری (جامعه) قرار دارند.

ص غ

2- خرده فرهنگ های سازگار با سایرفرهنگ هارا خرده فرهنگ موافق می گویند ص غ

3 واقعی یاآرمانی بودن هربخش از فرهنگ ، باعلم متناسب باهمان بخش شناخته می شود ص غ

4 وجود نظریات مختلفی که درباره هویت افراد داده می شود. نشانه این است که خطا و اشتباه درشناخت هویت وجود دارد ص غ

ب) گزینه صحیح را انتخاب کنید. ( هرکدام 25.)

1 کدام یک از گزینه های زیر درون ج هان اجتماعی قرار می گیرد؟

الف)فلزات ، دولت ، زلزله ب) عدالت ، مدرسه ،خانواده ج)بیابان ،خیابان ،کارخانه د)رودخانه ، مسجد ،خورشید

2 کدام یک از گزینه های زیر مربوط به ساختار اجتماعی یک مدرسه می باشد

الف) معلم ، دانش آموز ، مدیر ب)ساختمان مدرسه ج)روابط بین معلم و دانش آموزان د)مجموعه اجزا و عناصر تشکیل دهده مدرسه

3 در نظام سرمایه داری ...... و درنهاد اقتصاد اسلامی ،.......از ارزش های اصلی به حساب می آیند

الف)افزایبش ثروت عدالت قسط ب)جمع آوری مال _ انفاق کردن

ج) عدالت و قسط _انباشته سرمایه د)افزایش ثروت _خدمت به خانواده

4 _ کدام ویژگی های هویتی فرد جز خصوصیات هویتی می باشند؟

الف) منزلت اجتماعی ب)کرد یا فارس بودن ج)زمان و مکان تولد د)دختر بودن

ج) جاهای خالی رابا علامت مناسب تکمیل کنید (هرکدام 25.)

1- جوامع مختلف با........................حقیقت رابه عرصه فرهنگ ارمانی خود وارد می کنند.

2- قران کریم برخی از..........................انسان های را مبدا فسادی می داند که درخشکی ودریا موجودمی اید

3- بخش هایی از فرهنگ که ازنظر علمی صحیح و ...........................باشد،حق است .

4- به رفتارهایی که برخلاف عقاید،ارزش ها،قواعد و هنجارهای جامعه باشند......... می گویند

5- هرجامعه برای تداوم جامعه پذیری ، از روش های .......وتشویق و پاداش تنبیه و مجازات استفاده می کند.

6- امر به معروف و نهی ازمنکر به عنوان دوعنصر فرهنگی در اسلام ،دارای اثار فردی و اجتماعی ونتایج ..............هستند.

پاسخ سوالات در روی برگه ی سوال نوشته شود در صورت نیاز به پاشخنامه سفید ندارد پاسخنامه سفید دارد

ویژگی های (انتسابی اکتسابی) ،(فردی اجتماعی) را در مورد مشخص کنید .

الف) ایرانی : 1........................ 2 -...................

ب) مدیر مدرسه : 1....................... 2....................

ج) راستگویی : 1...................... 2...................

د) به سوالات زیر پاسخ کوتاه بدهید( هرکدام 25.)

1- دو پدیده اجتماعی نام ببرید که حاصل کنش اجتماعی انسان باشد ؟

2- علوم اجتماعی چه زمانی می تواند درباره حق یا باطل بودن فرهنگ های مختلف داوری کند ؟

3- دو نمونه از هویت اجتماعی فرد که درهنگام تولد،توسط جهان اجتماعی تعیین می شود ، را نام ببرید؟

4- ابزارهای فهم برای شناخت عقاید و ارزش ها فرهنگ اسلام چه می باشند؟

5- قواعد، هنجارها،نمادها، و نمادهای هرجهان اجتماعی برچه اساس شکل می گیرد؟

ه)به سوالات زیر پاسخ کامل بدهید.

1- چه زمانی سنت های الهی در گسترده جهان اجتماعی قرار می گیرند؟ توضیح دهید.

2- جهان اجتماعی را با نظام اجتماعی مقایسه کنید؟

3- به چه علت برخی از خرده نظامها (خانواده ، اقتصاد،....)درجامعه به عنوان نهاداجتماعی مطرح می باشند؟

4- آیا آرمانی یاواقعی بودن یک عقیده ، ارزش ،هنجارو کنش اجتماعی در جوامع مختلف یکسان است ؟ دلیل خودرا مثال بنویسید

5- چرا جوامع مختلف شیوه های متفاوتی برای زندگی دارند؟

6- تفاوت آموزش عالی باسایر نهادهای فرهنگی (خانواده ، رسانه ها،آموزش پرورش)چه می باشد؟

7- ابعاد روحی و روانی انسانی چه تاثیری در وضعیت و خصوصیات جسمانی افراد دارد؟

8- نظر پیامبران و اولیا الهی درباره ی هویت انسان ها چه می باشد؟

9- نگاه دنیوی جهان متجدد نسبت به طبیعت چگونه می باشند؟

10- اشکال مختلف تشویق و تنبیح رابا ذکر مثال بنویسید

موفق باشید.

بانک سولات

بسمه تعالی

دبیرستان نمونه فرهنگ ناحیه 2

امتحان درس :علوم اجتماعی کلاس: پنجم رشته:انسانی

نام دبیر: کاظمی تعداد صفحات:3 ساعت امتحان:8 صبح

الف) گزینه صحیح را انتخاب کنید:

1- وقتی فردی درباره ی مسئله ای خاص می اندیشد در محدوده ی جهان ......و.......زندگی می کند ولی هنگامی که اندیشه خود رابه صورت گفتار بیان می کند به جهان ....و....قدم می گذارد

1)فردی و ذهنی اجتماعی و فرهنگی 2)اجتماعی و فرهنگی فردی وذهنی

3)عینی و ذهنی فرهنگی و فردی 4)طبیعی وعینی فرهنگی و فردی

2- پاسگویی به پرسش های بنیادین ،مقاوم ساختن یک فرهنگ درمقابل دیگری، معیاری برای سنجش عقاید و ارزش هابه ترتیب کدام یک از ویژگی های یک فرهنگ مطلوب جهانی است

1)مسولیت معنویت حقیقت 2)معنویت مسولیت - حقیقت

3)حریت معنویت قسط 4)حقیقت مسولیت عقلانیت

3- فرهنگ اسلامی با گذشتن از مرزهای جغرافیایی چه تغیری در گروه های مهاجم پدید آورد؟

1)به دلیل قدرت سیاسی و اقتصادی توانست گروه های مهاجم را درون خود هضم کند.

2)باتکیه دبر عادات تاریخی مانع از آن شد که دیگر فرهنگ ها ظرفیت خود را آشکارکنند

3)به دلیل قدرت و عمق معرفتی گروه ها را وادار ساخت از مفاهیم و ارزش های دینی استفاده کنند

4)با کنار گذاشتن فرهنگ های قومی و قبیله ای باعث رشد ارزش های اجتماعی گروه مهاجم گردید

4- تحریفاتی که در دین مسیحت رخ داد چه پیامدهایی داشت؟

1)مسیحت باقول تثلیت از ابعاد عقلانی دور شد و اربابان کلیسا در تحکیم فرهنگ یونان و روم کوشیدند

2) فرهنگ غیر توحیدی یونان مورد توجه قرار گرفت و رویکرد سکولار در پرسش دینی ظاهر شد

3)فرهنگ جدید غرب با فلسفه ی روشنفکری آغازشد و علومی شکل گرفت که به ابعاد متافیزیک توجه داشت

4)مسیحت با رویکردهای اساطیری آمیخته شد و اربابان کلیسا به سوی دنیاگرائی گام برداشتند

5- درچه صورتی چالش ها فرهنگ و تمدنی خواهد بود؟

1)جامعه ی جهانی عرصه حضور فعال فرهنگ های متفاوت باشد

2)زمینه ستیزه و چالش ها ازبین برود

3) فرهنگ امپراطوری جای خود را به فرهنگ بین المللی دهد

4) روابط بین الملل به مانند جهان قبل از ظهور فرهنگ غرب باشد

ب) سوالات صحیح و غلط

6- جهان انسانی در برابر جهان عینی قرار دارد و جهان انسانی مستقل از خواست اعتبار انسانی وجود دارد

7-اومانسیم از نتایج منطقی سکولاریسم است

8- فرهنگ سلطه ، جامعه جهانی را به بخش های مرکزی و پیرامون تقسیم نمی کند

ج) جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید

9- امپراطوری و شاهنشاهی از طریق ....................و....................شکل می گیرد

10- روشنگری با رویکرد دینوی هنگامی که با شناخت ..........همراه باشد به دلیل اینکه ........ نمی پذیرد به دئسم ختم میشود

11- حقوق انسان در فرهنگ های دینی مبتنی بر ...... است اما حقوق بشر برمبنای اندیشه ی ..........است

12- گسترش تجارت و به دنبال آن رشد صنعت قشر جدید ..... را ایجاد کرد و اقتصاد......به اقتصاد...... سرمایه داری متحول شد و روابط ارباب رعیتی به روابط ..... تغیر یافت.

د) کلمات مرتبط را کنار هم بنویسید:

13)استفاده از مجریان بومی

14)بازخونی و بازسازی فرهنگ درحاشیه ی غرب

15) روشنفکری در سده های 17و18

16)به صراحت ابعاد متافیزیکی را انکار میکند

- سکولاریسم

- ستعمار نو

- سکولاریسم آشکار

ه) به سوالات زیر پاسخ کوتاه بدهید

17 کدام ارزش در کنار ارزش های دیگر معنای راستین خود را می یابد؟

18_ امپریالسیم اقتصادی در کجا رخ می دهد؟

19_ در کدام حرکت متفکران جهان اسلام خطرانه سلطه ی فرهنگ غرب را گوش زد کردند؟

20_ این نوع علم بدون داوری به صورت دانش ابزاری استفاده می شود؟

21_ نخستین انقلاب سیاسی لیبران جهان را نام ببرید؟

22_ نشر و گسترش اسلام برچه فرهنگی مبتنی بود؟

و) به سوالات زیر پاسخ کامل دهید:

23_ از نظر قران تفاوت اخلاق الهی درجامعه، با جامعه ای که هویت مشرکانه داشته باشند چیست؟

24_ فرهنگ صیهونیسم چه نوع فرهنگی است و چه نوع رویکردی دارد؟

25_چه نوع فرهنگی شایستگی حرکت به سوی یک فرهنگ واحد جهانی را دارد؟

26_ ویژگی فرهنگ مغول چه بود؟

27_ دلیل مبعوث شدن پیامبر چیست؟

28_ تفاوت راهبرد استبداد تاریخی _ قومی با استبداد استعماری چیست؟

29_ تفاوت هنر قرون وسطی و هنر مدرن چیست؟

30_ اندیشه ی نوین سیاسی را سرح دهید؟

31_اهداف دولت غربی از بکارگیری مبلغان مذهبی چه بود ؟

32_ سه عملکرد دولت های استعمارگر را در مستعمرات نام ببرید؟

33_ نتیجه ی تجمع قدرت رسانه در دست کانون های صهیونیستی و صاحبان ثروت چیست؟

بانک سولات

بسمه تعالی

نام و نام خانوادگی : اداره آموزش و پرورش شهرستان زاهدان ناحیه 2 نام دبیر: طوبی کاظمی

مدت امتحان :70 دقیقه سوالات امتحان درس : علوم اجتماعی،پیش دانشگاهی دبیرستان: دخترانه نمونه فرهنگ

در عبارات زیر، موارد صحیح و غلط را مشخص کنید.

الف- امپریالیسم سیاسی از طریق اشغال نظامی جوامع ضعیف شکل می گیرد.

ص غ

ب- در استعمار فرانو استعمارگران و مجریانهر دو پنهان اند.

ص غ

پ- عقاید ارزش های اسلامی، بعد از ورود به عرصه ی فرهنگ بشری نمود فرهنگی و تارخی پیدا می کنند.

ص غ

ت- حقوق بشر بر مبنای اندیشه ی امانیستی سایه ی معنوی دارد.

ص غ

ث- جامعه اسلامی شکست نظامی از مغول را با غلبه ی اقتصادی و سیاسی جبران کرد.

ص غ 25/1 نمره

-------------------------------------------------------------------------------

2-جاهای خالی را با عبارات مناسب تکمیل کنید.

الف- استعمار فرانو، گسترش فرهنگ غرب بر همه ی جهان و غربی کردن جوامع را در پوشش............. پیگیری می کند.

ب- استبداد تاریخی و قومی در جوامع اسلامی............................................................. داشت.

پ-در فرهنگ معنوی و دینی .................. هدف مستقلی نیست، بلکه خود ........................ است که در خدمت اهداف معنوی قرار می گیرد.

ت-فرهنگ جدید غرب با پیدایش .............................................................................. آغاز می شود.

ث-دولت ها برای تقویت قدرت خود نیاز به ............................................ داشتند و بازرگانان برای تجارت و سود، نیازمند ...................... دولت مردان بودند.

ج-برخورد استعماری غرب با دیگر جوامع، اغلب نوعی ............................. را در آنها ایجاد می کرد. 2 نمره

3-سؤالات تستی:

1-3-انقلاب صنعتی در چه قرنی و از کدام کشور آغاز شد؟

الف)19-فرانسه ب)18-انگلستان ج)18-فرانسه د)19-انگلستان

2-3-ارزش ها و رفتارهای جاهلی در عصر نبوی تا سال هشتم هجری چگونه بود؟ و از آن پس چگونه شد؟

الف-دربرابر اسلام مقاومت آشکارکرده بود---در پوشش نفاق خریده بود.

ب-بر قدرت های سیاسی جوامع مختلف تأثیر گذاشت-دربرابر اسلام مقاومت آشکار کرد.

ج-در پوشش نفاق خزیده-برابر استمرار خود از پوشش مفاهیم دیسنی استفاده می کرد.

د-در پوشش نفاق خزیده-اقتدار جامعه ی اسلامی را در چارچوب مناسبات قبیله ای سازمن بخشید.

3-3-روشنگری در دو سده ی هفدهم و هجدهم، بیشتر رویکردی .................... داشت و در سده ی نوزدهم و بیستم بیشتر صورت .........پیدا کرد.

الف) عقل گرایانه و آمپریستیحس گرایانه و راسیونالیستی

ب)حس گرایانه و راسیونالیستیعقل گرایانه و آمپریستی

ج)حس گرایانه و آمپریستیعقل گرایانه و راسیونالیستی

د)عقل گرایانه و راسیونالیستی- حجس گرایانه و آمپریستی 5/1 نمره

4-به سؤالات زیر پاسخ کوتاه دهید.

الف)نظر گروه سوم، در مورد جهان های مختلف و چگونگی ارتباط و پیوند آنها چیست؟ 1 نمره

ب)دو نمونه از فرهنگی که عقاید، ارزش ها ی آن ناظر بر قوم یا گروهی خاص است را نام ببرید. 5/0 نمره

پ)مهم ترین ویژگی استعمار فرانو، برای حفظ جهان سلطه چیست؟ 75/0 نمره

ت)در فرهنگ قرآن، کرامت و خلافت انسان چه هنگامی تحقق پیدا می کند؟ 75/0 نمره

ث)چگونه سکولاریسم، در عقاید بنیادین فرهنگ جدید غرب نهادینه شد؟ 1 نمره

ج)بسط و گسترش فرهنگ اسلامی، مرهون چه بود؟ و ایرانیان چه نقشی در این میان داشتند؟ 1 نمره

ح)نظر گیدنز را در مورد جهانی شدن بنویسید. 5/0 نمره

5-سؤالات تشریحی:

الف-تناسب و هماهنگی بین دو بخش فردی و اجتماعی و فرهنگی جهان انسانی چگونه است، توضیح دهید. 1 نمره

ب-به نظر شما فرهنگ سلطه به دنبال چه نوع تأثیرات فرهنگی بر جوامع مغلوب است، تحلیل کنید. 1 نمره

پ-فرهنگ جهانی از چند سطح عقلانیت برخوردار است آنها را بنویسید. 1 نمره

ث-مکاتب و روش های غری مورد استفاده ی بسیاری از نخبگان کشور های اسلامی چند ایراد داشت، آنها را بنویسید؟ 1 نمره

ح-روشنگری در معنای خاص آن ناظر بر چه مسائلی است توضیح دهید؟ 5/1 نمره

ج-حرکت های اول و دوم اعتراض آمیز مذهبی که با عنوان پروتستانتیم شناخته می شوند، چگونه عمل کردند؟

5/1 نمره

چ-دولت-ملت های جدید از چه طریقی و چگونه پدید آمدند؟

1 نمره

د-چرا وابستگی کشورهای استعمار زده، مسأله ای است که امکان عبور از مرحله ی استعمار به استعمار نو را برای کشورهای استعمارگر پدید می آورد؟ 75/0 نمره

ع-دلیل تلاش کشورهای غربی برای ممانعت از دست یابی ایران به تکنولوژی هسته ای چیست؟ 1 نمره

موفق باشید

بانک سولات

بسمه تعالی

نام و نام خانوادگی : اداره آموزش و پرورش شهرستان زاهدان ناحیه 2 نام دبیر: طوبی کاظمی

مدت امتحان :70 دقیقه سوالات امتحان درس : جامعه شناسی 1،سال دوم انسانی دبیرستان: دخترانه نمونه فرهنگ

در عبارات زیر، موارد صحیح و غلط را مشخص کنید.

الف)کنش انسانی با اراده و آگاهی انسان صورت می گیرد.

ص غ

ب-علوم انسانی مانند چراغی، راه استفاده از ابزار را به انسان نشان می دهد.

ص غ

پ-بسیاری از دانشمندان علوم اجتماعی را بر اساس روش آن تعریف کرده اند.

ص غ

ت-جامعه شناسان قرن نوزدهم پدیده های اجتماعی را اندام وار بررسی می کردند.

ص غ

ث-علوم عملی (فلسفه) معنایی معادل با علوم ابزاری دارد.

ص غ

ج- نظم و چینش اعضای جهان اجتماعی و تکوینی است.

ص غ

ح-همه ی پدیده های اجتماعی، هویتی معنایی و ذهنی دارند.

ص غ 75/1 نمره

2- جاهای خالی را با عبارات مناسب تکمیل کنید.

الف)موضوع علوم انسانی ................................................................ از موضوع علوم اجتماعی است.

ب-هستی جهان اجتماعی ............................................................................. است.

پ-ملاک و معیار آینده ی شغلی را .........................................................................تعیین می کند.

ت-به مجموعه شتاخت مشترکی که جهان اجتماعی بر اساس آن شکل می گیرد................................................... گفته می شود.

ث-هنجارها و ارزش ها در لایه های .........................................................جهان اجتماعی قرار دارند. 25/1 نمره

3-سؤالات تستی:

1-3- هرفعالیت انسان با قصد و هدف خاصی انجام می شود، از ویژگی های ........................ کنش انسانی است.

الف)آگاهانه بود ب)معنادار بود ج)هدفدار بود د)ارادی بود.

2-3-................................ از آنجا که به فهم معانی کنش های انسان می پردازد، علوم تفهیمی نامیده می شود.

الف)علوم طبیعی ب)علوم عملی ج-علوم انسانی د)علوم ابزاری

3-3-ماکس و بر با تأثیرپذیری از دیلتای جامعه شناسی را بنیان نهاد که کمتر از ................................. الگو گرفت.

الف)کنش اجتماعی ب-علوم طبیعی ج-جهان اجتماعی د-جامعه شناسی

4-3-چیزی که به عنوان نشانه یا نماینده ی چیز دیگر به کار می رود................................... گفته می شود.

الف)فرهنگ ب)تمدن ج)آرمان د) نماد

25/1 نمره

4- به سؤالات زیر پاسخ کوتاه دهید.

الف)پیامد ارادی کنش انسانی را با ذکر مثال و نتایج آن بنویسید: 5/1 نمره

ب)برای کنش های زیر هرکدام یک مورد مثال بنویسید. 1 نمره

1-کنش درونی:

2-کنش اجتماعی:

پ)تفاوت علوم انسانی و فلسفه (متافیزیک) را بنویسید. 1 نمره

ت)فایده های علوم طبیعی را نام ببرید.(دو مورد) 1 نمره

ث)خردترین و کلان ترین پدیده ی اجتماعی کدامند؟ 5/0 نمره

5- سؤالات تشریحی:

الف- ازفایده های علوم اجتماعی دو مورد را بیان کنید. 1 نمره

ب-جامعه شناسی پوزیتویستی و تفهیمی را از نظر موضوع با هم مقایسه کنید. 1 نمره

پ-تفاوت عقل عملی با عقل نظری در چیست؟ و عقل عملی چه تأثیری بر علوم اجتماعی دارد؟ 5/1 نمره

ث-اعتباریات را تعریف کرده و ویژگی های آن را نام ببرید؟ 5/1 نمره

ح-پیامد اتنقال و عدم انتقال فرهنگی را شرح دهید. 1 نمره

ج-ویژگی لایه های سطحی جهان اجتماعی را بنویسید. 1 نمره

چ-کدام بخش از فرهنگ توسط خانواده و کدام بخش توسط مدرسه انتقال پیدا می کند؟ نمونه بیاورید. 5/1 نمره

د-جایگاه هریک از پدیده های اجتماعی زیر را بر روی پیوساتر خرد---کلان و ذهنی عینی تعیین کنید. 1 نمره

آرمان و ارزش ---کنترل اجتماعی --- ساختمان اداری نظام اجتماعی.

خرد کلان عینی ذهنی

ع-در چه صورتی نظام اجتماعی کلان از انسجام و در چه حالتی دچار عدم انسجام می شود؟ (با ذکر مثال توضیح دهید.) 25/1 نمره

موفق باشید

پیش دانشگاهی

سوالات امتحان:

بسمه تعالی

آموزش و پرورش ناحیه1

دبیرستان و مرکز پیش دانشگاهی

تاریخ امتحان:

نام و نام خانوادگی:

زمان پاسخگویی:

نام دبیر:

نوبت امتحان:

هرکه با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست نداده است(حضرت علی)

ردیف

سوالات

بارم

الف

صحیح یا غلط بودن عبارت زیر را مشخص کنید.

الف-جهان انسانی با عنوان جهان فرهنگی و از بخش فردی آن با عنوان جهان ذهنی تعبیر می کند.

ب-نشر و گسترش اسلام متکی برقدرت سیاسی و نظامی آن بوده نه مرهون قوت و قدرت فرهنگی آن.

ج-در جنگ جهانی اول برای نخستین بار از بمب اتم و در جنگ جهانی دوم برای اولین بار از سلاح های شیمیایی استفاده شد.

د-حاکمیت منور الفکران به استبداد استعماری رضا خان ختم شد.

1

ب

جاهای خالی را با عبارات مناسب پر کنید.

1-عقاید و ارزش های بنیادین به سه دسته اول هستی شناسانه دوم ............... و سوم معرفت شناسه تقسیم می شد.

2-امت اسلامی با الهام از انقلاب اسلامی و بازگشت به سوی هویت الهی خود مرحله نوینی در گسترش ................... رقم می زند.

3-رهاورد حکومت منورالفکران غرب زده در کشورهای اسلامی ........................ است.

4-با شکل گیری اقتصاد جهانی و کاهش اهمیت مرزهای سیاسی و جغرافیایی ....................... به سرعت آثار و پیامدهای جهانی خود را آشکار می سازد.

2

ج

مفاهیم زیر را تعریف کنید

5-نظام تا جامعه جهانی

6-نیهلیسم

7-تقابل شمال و جنوب

5/0

5/0

1

د

به سوالات زیر پاسخ کوتاه دهید:

8-چه فرهنگ هایی ظرفیت جهانی شدن را ندارند؟

9-انسان در دیدگاه اسلام و سعادت و عزت انسان در چیست؟

10-دومورد از ویژگی های کشورهای استعمار شده را بنویسید؟

11-نخستین چالش و تضاد در چه کشورهایی و تحت چه عنوان شکل گرفت؟

12-مهمترین علت تداوم باور دینی و معنوی در زندگی انسان چیست؟

13-ویژگی مشترک انقلاب اسلامی و جنبش های آزادی بخش در این قرن چیست؟

14-دو نمونه از جنبش های اسلامی که در جهان اسلام تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران ایجاد شده را نام ببرید؟

1

1

1

1

1

5/0

5/0

ه

به سوالات زیر پاسخ تشریحی بدهید.

15-در قرن نوزده و بیستم چرا شناخت حسی و تجربی تنها راه شناخت علمی قلمداد می شد؟

16-اولین بیدادگران جهان اسلام چه کسانی بودند و دو مورد از ویژگی های آنها را بیان کنید؟

17-انقلاب اسلامی ایران چگونه در کانون قطب فرهنگی جهان اسلام قرار گرفت؟

18-انقلاب فرانسه را با انقلاب اسلامی ایران را با یکدیگر مقایسه کنید؟

19-دنیای غرب برای تامین نیازهای اقتصادی و سیاسی خود چه فعالیت هایی انجام می دهد؟ دو مورد از این فعالیت ها را بنویسید.

20-چالش بین رویکرد نظری و علمی کلیسا را توضیح دهید.

5/1

2

5/1

5/1

1

5/1

موفق و پیروز باشید

علوم اجتماعی پیش دانشگاهی

بسمه تعالی

دبیرستان نمونه فرهنگ ناحیه 2

امتحان درس :علوم اجتماعی کلاس: چهارم رشته:انسانی

نام دبیر: کاظمی تعداد صفحات:3 ساعت امتحان:8 صبح

الف) گزینه صحیح را انتخاب کنید:

1- وقتی فردی درباره ی مسئله ای خاص می اندیشد در محدوده ی جهان ......و.......زندگی می کند ولی هنگامی که اندیشه خود رابه صورت گفتار بیان می کند به جهان ....و....قدم می گذارد

1)فردی و ذهنی اجتماعی و فرهنگی 2)اجتماعی و فرهنگی فردی وذهنی

3)عینی و ذهنی فرهنگی و فردی 4)طبیعی وعینی فرهنگی و فردی

2- پاسگویی به پرسش های بنیادین ،مقاوم ساختن یک فرهنگ درمقابل دیگری، معیاری برای سنجش عقاید و ارزش هابه ترتیب کدام یک از ویژگی های یک فرهنگ مطلوب جهانی است

1)مسولیت معنویت حقیقت 2)معنویت مسولیت - حقیقت

3)حریت معنویت قسط 4)حقیقت مسولیت عقلانیت

3- فرهنگ اسلامی با گذشتن از مرزهای جغرافیایی چه تغیری در گروه های مهاجم پدید آورد؟

1)به دلیل قدرت سیاسی و اقتصادی توانست گروه های مهاجم را درون خود هضم کند.

2)باتکیه دبر عادات تاریخی مانع از آن شد که دیگر فرهنگ ها ظرفیت خود را آشکارکنند

3)به دلیل قدرت و عمق معرفتی گروه ها را وادار ساخت از مفاهیم و ارزش های دینی استفاده کنند

4)با کنار گذاشتن فرهنگ های قومی و قبیله ای باعث رشد ارزش های اجتماعی گروه مهاجم گردید

4- تحریفاتی که در دین مسیحت رخ داد چه پیامدهایی داشت؟

1)مسیحت باقول تثلیت از ابعاد عقلانی دور شد و اربابان کلیسا در تحکیم فرهنگ یونان و روم کوشیدند

2) فرهنگ غیر توحیدی یونان مورد توجه قرار گرفت و رویکرد سکولار در پرسش دینی ظاهر شد

3)فرهنگ جدید غرب با فلسفه ی روشنفکری آغازشد و علومی شکل گرفت که به ابعاد متافیزیک توجه داشت

4)مسیحت با رویکردهای اساطیری آمیخته شد و اربابان کلیسا به سوی دنیاگرائی گام برداشتند

5- درچه صورتی چالش ها فرهنگ و تمدنی خواهد بود؟

1)جامعه ی جهانی عرصه حضور فعال فرهنگ های متفاوت باشد

2)زمینه ستیزه و چالش ها ازبین برود

3) فرهنگ امپراطوری جای خود را به فرهنگ بین المللی دهد

4) روابط بین الملل به مانند جهان قبل از ظهور فرهنگ غرب باشد

الف) گزینه صحیح را انتخاب کنید:

1- وقتی فردی درباره ی مسئله ای خاص می اندیشد در محدوده ی جهان ......و.......زندگی می کند ولی هنگامی که اندیشه خود رابه صورت گفتار بیان می کند به جهان ....و....قدم می گذارد

1)فردی و ذهنی اجتماعی و فرهنگی 2)اجتماعی و فرهنگی فردی وذهنی

3)عینی و ذهنی فرهنگی و فردی 4)طبیعی وعینی فرهنگی و فردی

2- پاسگویی به پرسش های بنیادین ،مقاوم ساختن یک فرهنگ درمقابل دیگری، معیاری برای سنجش عقاید و ارزش هابه ترتیب کدام یک از ویژگی های یک فرهنگ مطلوب جهانی است

1)مسولیت معنویت حقیقت 2)معنویت مسولیت - حقیقت

3)حریت معنویت قسط 4)حقیقت مسولیت عقلانیت

3- فرهنگ اسلامی با گذشتن از مرزهای جغرافیایی چه تغیری در گروه های مهاجم پدید آورد؟

1)به دلیل قدرت سیاسی و اقتصادی توانست گروه های مهاجم را درون خود هضم کند.

2)باتکیه دبر عادات تاریخی مانع از آن شد که دیگر فرهنگ ها ظرفیت خود را آشکارکنند

3)به دلیل قدرت و عمق معرفتی گروه ها را وادار ساخت از مفاهیم و ارزش های دینی استفاده کنند

4)با کنار گذاشتن فرهنگ های قومی و قبیله ای باعث رشد ارزش های اجتماعی گروه مهاجم گردید

4- تحریفاتی که در دین مسیحت رخ داد چه پیامدهایی داشت؟

1)مسیحت باقول تثلیت از ابعاد عقلانی دور شد و اربابان کلیسا در تحکیم فرهنگ یونان و روم کوشیدند

2) فرهنگ غیر توحیدی یونان مورد توجه قرار گرفت و رویکرد سکولار در پرسش دینی ظاهر شد

3)فرهنگ جدید غرب با فلسفه ی روشنفکری آغازشد و علومی شکل گرفت که به ابعاد متافیزیک توجه داشت

4)مسیحت با رویکردهای اساطیری آمیخته شد و اربابان کلیسا به سوی دنیاگرائی گام برداشتند

5- درچه صورتی چالش ها فرهنگ و تمدنی خواهد بود؟

1)جامعه ی جهانی عرصه حضور فعال فرهنگ های متفاوت باشد

2)زمینه ستیزه و چالش ها ازبین برود

3) فرهنگ امپراطوری جای خود را به فرهنگ بین المللی دهد

4) روابط بین الملل به مانند جهان قبل از ظهور فرهنگ غرب باشد

ب) سوالات صحیح و غلط

6- جهان انسانی در برابر جهان عینی قرار دارد و جهان انسانی مستقل از خواست اعتبار انسانی وجود دارد

7-اومانسیم از نتایج منطقی سکولاریسم است

8- فرهنگ سلطه ، جامعه جهانی را به بخش های مرکزی و پیرامون تقسیم نمی کند

ج) جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید

9- امپراطوری و شاهنشاهی از طریق ....................و....................شکل می گیرد

10- روشنگری با رویکرد دینوی هنگامی که با شناخت ..........همراه باشد به دلیل اینکه ........ نمی پذیرد به دئسم ختم میشود

11- حقوق انسان در فرهنگ های دینی مبتنی بر ...... است اما حقوق بشر برمبنای اندیشه ی ..........است

12- گسترش تجارت و به دنبال آن رشد صنعت قشر جدید ..... را ایجاد کرد و اقتصاد......به اقتصاد...... سرمایه داری متحول شد و روابط ارباب رعیتی به روابط ..... تغیر یافت.

د) کلمات مرتبط را کنار هم بنویسید:

13)استفاده از مجریان بومی

14)بازخونی و بازسازی فرهنگ درحاشیه ی غرب

15) روشنفکری در سده های 17و18

16)به صراحت ابعاد متافیزیکی را انکار میکند

- سکولاریسم

- ستعمار نو

- سکولاریسم آشکار

ه) به سوالات زیر پاسخ کوتاه بدهید

17 کدام ارزش در کنار ارزش های دیگر معنای راستین خود را می یابد؟

18_ امپریالسیم اقتصادی در کجا رخ می دهد؟

19_ در کدام حرکت متفکران جهان اسلام خطرانه سلطه ی فرهنگ غرب را گوش زد کردند؟

20_ این نوع علم بدون داوری به صورت دانش ابزاری استفاده می شود؟

21_ نخستین انقلاب سیاسی لیبران جهان را نام ببرید؟

22_ نشر و گسترش اسلام برچه فرهنگی مبتنی بود؟

و) به سوالات زیر پاسخ کامل دهید:

23_ از نظر قران تفاوت اخلاق الهی درجامعه، با جامعه ای که هویت مشرکانه داشته باشند چیست؟

24_ فرهنگ صیهونیسم چه نوع فرهنگی است و چه نوع رویکردی دارد؟

25_چه نوع فرهنگی شایستگی حرکت به سوی یک فرهنگ واحد جهانی را دارد؟

26_ ویژگی فرهنگ مغول چه بود؟

27_ دلیل مبعوث شدن پیامبر چیست؟

28_ تفاوت راهبرد استبداد تاریخی _ قومی با استبداد استعماری چیست؟

29_ تفاوت هنر قرون وسطی و هنر مدرن چیست؟

30_ اندیشه ی نوین سیاسی را شرح دهید؟

31_اهداف دولت غربی از بکارگیری مبلغان مذهبی چه بود ؟

32_ سه عملکرد دولت های استعمارگر را در مستعمرات نام ببرید؟

33_ نتیجه ی تجمع قدرت رسانه در دست کانون های صهیونیستی و صاحبان ثروت چیست؟

علوم اجتماعی پیش دانشگاهی

بسمه تعالی

دبیرستان نمونه فرهنگ ناحیه 2

امتحان درس :علوم اجتماعی کلاس: چهارم رشته:انسانی

نام دبیر: کاظمی تعداد صفحات:3 ساعت امتحان:8 صبح

الف) گزینه صحیح را انتخاب کنید:

1- وقتی فردی درباره ی مسئله ای خاص می اندیشد در محدوده ی جهان ......و.......زندگی می کند ولی هنگامی که اندیشه خود رابه صورت گفتار بیان می کند به جهان ....و....قدم می گذارد

1)فردی و ذهنی اجتماعی و فرهنگی 2)اجتماعی و فرهنگی فردی وذهنی

3)عینی و ذهنی فرهنگی و فردی 4)طبیعی وعینی فرهنگی و فردی

2- پاسگویی به پرسش های بنیادین ،مقاوم ساختن یک فرهنگ درمقابل دیگری، معیاری برای سنجش عقاید و ارزش هابه ترتیب کدام یک از ویژگی های یک فرهنگ مطلوب جهانی است

1)مسولیت معنویت حقیقت 2)معنویت مسولیت - حقیقت

3)حریت معنویت قسط 4)حقیقت مسولیت عقلانیت

3- فرهنگ اسلامی با گذشتن از مرزهای جغرافیایی چه تغیری در گروه های مهاجم پدید آورد؟

1)به دلیل قدرت سیاسی و اقتصادی توانست گروه های مهاجم را درون خود هضم کند.

2)باتکیه دبر عادات تاریخی مانع از آن شد که دیگر فرهنگ ها ظرفیت خود را آشکارکنند

3)به دلیل قدرت و عمق معرفتی گروه ها را وادار ساخت از مفاهیم و ارزش های دینی استفاده کنند

4)با کنار گذاشتن فرهنگ های قومی و قبیله ای باعث رشد ارزش های اجتماعی گروه مهاجم گردید

4- تحریفاتی که در دین مسیحت رخ داد چه پیامدهایی داشت؟

1)مسیحت باقول تثلیت از ابعاد عقلانی دور شد و اربابان کلیسا در تحکیم فرهنگ یونان و روم کوشیدند

2) فرهنگ غیر توحیدی یونان مورد توجه قرار گرفت و رویکرد سکولار در پرسش دینی ظاهر شد

3)فرهنگ جدید غرب با فلسفه ی روشنفکری آغازشد و علومی شکل گرفت که به ابعاد متافیزیک توجه داشت

4)مسیحت با رویکردهای اساطیری آمیخته شد و اربابان کلیسا به سوی دنیاگرائی گام برداشتند

5- درچه صورتی چالش ها فرهنگ و تمدنی خواهد بود؟

1)جامعه ی جهانی عرصه حضور فعال فرهنگ های متفاوت باشد

2)زمینه ستیزه و چالش ها ازبین برود

3) فرهنگ امپراطوری جای خود را به فرهنگ بین المللی دهد

4) روابط بین الملل به مانند جهان قبل از ظهور فرهنگ غرب باشد

ب) سوالات صحیح و غلط

6- جهان انسانی در برابر جهان عینی قرار دارد و جهان انسانی مستقل از خواست اعتبار انسانی وجود دارد

7-اومانسیم از نتایج منطقی سکولاریسم است

8- فرهنگ سلطه ، جامعه جهانی را به بخش های مرکزی و پیرامون تقسیم نمی کند

ج) جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید

9- امپراطوری و شاهنشاهی از طریق ....................و....................شکل می گیرد

10- روشنگری با رویکرد دینوی هنگامی که با شناخت ..........همراه باشد به دلیل اینکه ........ نمی پذیرد به دئسم ختم میشود

11- حقوق انسان در فرهنگ های دینی مبتنی بر ...... است اما حقوق بشر برمبنای اندیشه ی ..........است

12- گسترش تجارت و به دنبال آن رشد صنعت قشر جدید ..... را ایجاد کرد و اقتصاد......به اقتصاد...... سرمایه داری متحول شد و روابط ارباب رعیتی به روابط ..... تغیر یافت.

د) کلمات مرتبط را کنار هم بنویسید:

13)استفاده از مجریان بومی

14)بازخونی و بازسازی فرهنگ درحاشیه ی غرب

15) روشنفکری در سده های 17و18

16)به صراحت ابعاد متافیزیکی را انکار میکند

- سکولاریسم

- ستعمار نو

- سکولاریسم آشکار

ه) به سوالات زیر پاسخ کوتاه بدهید

17 کدام ارزش در کنار ارزش های دیگر معنای راستین خود را می یابد؟

18_ امپریالسیم اقتصادی در کجا رخ می دهد؟

19_ در کدام حرکت متفکران جهان اسلام خطرانه سلطه ی فرهنگ غرب را گوش زد کردند؟

20_ این نوع علم بدون داوری به صورت دانش ابزاری استفاده می شود؟

21_ نخستین انقلاب سیاسی لیبران جهان را نام ببرید؟

22_ نشر و گسترش اسلام برچه فرهنگی مبتنی بود؟

و) به سوالات زیر پاسخ کامل دهید:

23_ از نظر قران تفاوت اخلاق الهی درجامعه، با جامعه ای که هویت مشرکانه داشته باشند چیست؟

24_ فرهنگ صیهونیسم چه نوع فرهنگی است و چه نوع رویکردی دارد؟

25_چه نوع فرهنگی شایستگی حرکت به سوی یک فرهنگ واحد جهانی را دارد؟

26_ ویژگی فرهنگ مغول چه بود؟

27_ دلیل مبعوث شدن پیامبر چیست؟

28_ تفاوت راهبرد استبداد تاریخی _ قومی با استبداد استعماری چیست؟

29_ تفاوت هنر قرون وسطی و هنر مدرن چیست؟

30_ اندیشه ی نوین سیاسی را شرح دهید؟

31_اهداف دولت غربی از بکارگیری مبلغان مذهبی چه بود ؟

32_ سه عملکرد دولت های استعمارگر را در مستعمرات نام ببرید؟

33_ نتیجه ی تجمع قدرت رسانه در دست کانون های صهیونیستی و صاحبان ثروت چیست؟

1234
last